Nagroda Effie 2020 dla kampanii #Najsilniejsi!

Powrót do aktualności

Mamy to! Otrzymaliśmy najważniejszą nagrodę marketingową w Polsce – srebrne Effie w kategorii „PR-Led i Employer Branding” za kampanię NAJSILNIEJSI.

Nagrodę pragniemy zadedykować wszystkim naszym pracownikom. Bez wsparcia całego zespołu #FPL i ich zaangażowania w budowanie społeczności #Najsilniejszych nie byłoby tego wyróżnienia! To także zasługa naszych fanów, którzy z ogromnym entuzjazmem reagują na przygotowywane przez nas treści, a także każdego dnia wysyłają nam swoje zdjęcia, filmy i przemyślenia. Dziękujemy, że wspólnie z nami tworzycie najlepsze miejsce pracy!

Effie Awards to największy konkurs marketingowy na świecie. Promuje kampanie oraz rozwiązania marketingowe marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania oraz wysokie wyniki biznesowe. Konkurs został zorganizowany po raz pierwszy w 1968 r. w Nowym Jorku przez Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Polska jest obecnie jednym z 52 państw na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.

Nominowane i nagrodzone w Effie Awards kampanie trafiają do Effie Index. Jest to globalny wskaźnik marketingowej efektywności, prezentujący najbardziej efektywne agencje, marketerów, marki, sieci i holdingi na świecie. Każda kampania wyróżniona w rankingu przechodzi przez rygorystyczny proces oceny jurorów Effie – ekspertów z branży komunikacji marketingowej.

W tym roku polskie nagrody Effie zostały przyznane w 24 kategoriach, w tym między innymi w kategorii specjalnej, dotyczącej kampanii wizerunkowych pracodawców (employer branding).

Nagrodzona kampania #Najsilniejsi powstała w odpowiedzi na wyzwanie, jakim było zrekrutowanie doświadczonych maszynistów w trudnych warunkach rynkowych. Hasło kampanii zrodziło się po szczegółowych analizach, w tym po rozmowach z naszymi pracownikami i zewnętrznych badaniach rynku kolejowego. Na samą kampanię składał się szereg działań m.in. profesjonalne filmy pokazujące „od kuchni” pracę pracowników FPL, strona internetowa Najsilniejsi.pl oraz autentyczna, codzienna komunikacja w social mediach. Sama kampania ostatecznie przybrała nieco szerszy rozmach niż w pierwotnych założeniach i wokół hasła #Najsilniejsi udało nam się zbudować nie tylko firmowego „ducha” i liczne inicjatywy wewnętrzne, ale również rozpoznawalną na rynku markę. Dzięki kampanii, nie tylko zatrudniliśmy nowych pracowników i zadbaliśmy o pozytywny wizerunek firmy. Zbudowaliśmy też silną społeczność wokół Freightliner PL, skupiającą pracowników i pasjonatów kolei – fanów #Najsilniejszych.

Cieszymy się, że nie tylko pracownicy i kandydaci, ale również eksperci z branży marketingowej doceniają nasze działania.

Zapraszamy do obejrzenia transmisji z gali oraz case study kampanii.
Nagrodzona kampania powstała we współpracy z agencją employer branding OK SUPER.