NAJCIĘŻSZY POCIĄG

Powrót do aktualności

#Najsilniejsi z nowym rekordem!

Zrealizowaliśmy NAJCIĘŻSZY pociąg w swojej historii. Po naszym rekordzie z marca br. w długości składu prowadzonego przez jedną lokomotywę, postanowiliśmy podjąć nowe wyzwanie i tak samo długi pociąg załadować cięższym materiałem – kruszywem budowlanym.

 

Był to najprawdopodobniej rekordowy pociąg w Polsce pod kątem masy brutto i netto na normalnotorowej sieci kolejowej, prowadzony przez pojedynczą lokomotywę spalinową.

Rekordowy pociąg składał się z niezawodnej lokomotywy JT42M Class66 (66606) oraz 64 wagonów typu E06B serii Eanos długich na 11,3 m. Wagony E06B cechują się niską masą własną oraz małą długością, przez co przy obowiązujących limitach długości pociągu (tu: 750 m) możemy przewozić dużo więcej, niż nasza konkurencja. Skład łącznie miał 745 metrów długości, a jego ciężar brutto wyniósł 5.167 ton.

 

 

Pociąg zrealizowano w standardowych warunkach i w ramach obowiązujących standardowych procedur, wypełniając ograniczenia infrastruktury w zakresie nacisków i długości torów jedną lokomotywą z taborem na sprzęgach śrubowych.

 

 

Pociąg przewiózł 4.020 ton kruszywa! Jest to wyjątkowy wynik, jak na polskie, czy nawet europejskie standardy. Dla zobrazowania tej wielkości, żeby przetransportować tyle kruszywa potrzebne byłoby 160 samochodów ciężarowych lub 17 lotów największego samolotu transportowego An-225 Mrija.

 

 

Pociąg został załadowany w Krzyżanowicach w poniedziałek 27 kwietnia i w dwóch częściach, złożonych z 45 i 19 wagonów wystawiono go z Krzyżanowic do Tarnowskich Gór. Tam został zestawiony w jeden skład, który 28 kwietnia o godzinie 5:28 wyruszył z Tarnowskich Gór jako pociąg 414002/3. Po prawie 190 km, z jednym postojem wymuszonym warunkami ruchowymi, pociąg dotarł do stacji Łódź Olechów o 11:55, gdzie został podstawiony na bocznicę. Rozładunek składu zajął kilkanaście godzin.

 

 

Wielkie brawa należą się całemu zespołowi, zwłaszcza naszym Planistom, którzy we współpracy z PKP PLK zorganizowali tak ambitny przejazd. Szczególne ukłony dla Marcina – naszego maszynisty, który poprowadził ten wymagający skład. Marcin przyznał, że taki przejazd był dla niego niesamowitą przygodą i ciekawym doświadczeniem. Ujawnił, iż zdarzyły się 3-4 wymagające momenty, ale lokomotywa #Class66 spisała się na medal, a pogoda sprzyjała, i biorąc pod uwagę całe przedsięwzięcie, jest bardzo zadowolony z przejazdu.

 

 

Jesteśmy dumni, że hasło #Najsilniejsi oddaje prawdziwy charakter naszej organizacji.

Nie możemy się doczekać kolejnych ambitnych wyzwań!

 

 

Dziękujemy wszystkim osobom i firmom zaangażowanym w to wyjątkowe przedsięwzięcie:

– naszemu Klientowi, Przedsiębiorstwu Produkcji Kruszyw Mineralnych i Lekkich Sp. z o.o. za przygotowanie materiału i sprawny załadunek,

PKP Polskim Liniom Kolejowym S.A. za sprawne przeprowadzenie pociągu,

Firmie Transportowo-Handlowej „ARTUR” i jej właścicielce, pani Agnieszce Sońcie, za błyskawiczny rozładunek składu i… bukiet kwiatów dla naszych #Najsilniejszych,

– najsilniejszemu zespołowi Freightliner PL Sp. z o.o. za to, że razem możemy robić rzeczy niemożliwe.

 

Rekordowy pociąg w liczbach:

·        64 wagony E06B Eanos

·        masa brutto 5167 ton

·        masa ładunku 4020 ton

·        długość 745 metrów (z lokomotywą)

·        średnia prędkość techniczna na odcinku Tarnowskie Góry – Łódź Olechów 39 km/h

·        lokomotywa spalinowa JT42M Class66 66606

 

Fot. Jarosław D. Stawarz – dziękujemy!