Program #Najsilniejsi i #Pasja ma już 2 lata! – Freightliner PL

Program #Najsilniejsi i #Pasja ma już 2 lata!

Powrót do aktualności

Właśnie rozstrzygnęliśmy ostatnią w tym roku edycję programu #Najsilniejsi i #Pasja, w którym wspieramy rozwój hobby naszych pracowników. Laureaci dołączyli do grona 21 #Najsilniejszych, którzy dzięki pracy w FPL mogą też rozwijać swoje zainteresowania.

Dwa lata programu pozwoliły nam przekonać się o niesamowitej różnorodności zainteresowań naszych pracowników. To, że wszystkich nas łączy zamiłowanie do kolei, wiedzieliśmy od dawna, ale dopiero dzięki #Najsilniejsi i #Pasja, dowiedzieliśmy się, że wśród nas, znajdują się miłośnicy tylu ciekawych dyscyplin! Z okazji urodzin programu zdecydowaliśmy się na jego małe podsumowanie.

MOTORYZACJA

Wśród nagrodzonych dotychczas osób najliczniejszą grupę stanowią entuzjaści motoryzacji. Od silnika lokomotywy do silnika auta czy motoru nie jest najwyraźniej aż tak daleko…

Bez różnicy, czy obiektem miłości motoryzacyjnej są auta, motory, czy nawet…traktory, wielu z #Najsilniejszych swoją pasję rozwija już od dziecka. Dla przykładu, Pan Wiesław, zanim zabrał się za naprawę silników spalinowych, już jako 12 latek reperował z tatą motorowery.

W pasji motoryzacyjnej naszych pracowników zainteresowało nas to, co daje im największą satysfakcję w tej napędzanej benzyną dyscyplinie. Tutaj na uwagę zasługują słowa Pana Szymona, który w czasie wolnym daje drugie życie klasycznym autom:

Uczono mnie, że jak się coś psuje to się to naprawia, a nie wymienia na nowe. Niby zwykły kawałek stali, ale kawał pięknej historii, którą niewielu do dzisiaj pielęgnuje. Polecam, każdemu, kto chce się czegoś nauczyć – mówi Pan Szymon.

SPORT

Wśród #Najsilniejszych jest też wielu sportowców! Takie dyscypliny jak bieganie, trekking rowerowy, piłka nożna, czy nawet…paralotniarstwo, nasi pracownicy mają w małym palcu. Wyróżnionych grantami sportowców zapytaliśmy, co ich najbardziej „kręci” w regularnym treningu. Wśród odpowiedzi najczęściej wymieniane były: adrenalina, poczucie wolności i sportowe sukcesy. Gdybyśmy mieli jednak znaleźć jeden wspólny dla sportowych pasji mianownik, byłaby to zdecydowanie radość z samego faktu uprawienia danej dyscypliny!

PASJA TWORZENIA

Program grantów na rozwój pasji pokazał, że nasi pracownicy są również niezwykle kreatywni. Muzyka, filmy, modelarstwo, druk 3D, pieczenie ciast czy krawiectwo, to hobby, w ramach których powstają rzeczy unikatowe, wysmakowane i perfekcyjnie dopracowane.

Dlaczego warto tworzyć? Pan Sławomir, jeden z maszynistów w naszej firmie, który od lat samodzielnie składa modele kolejowe, podkreśla, że „takie hobby odstresowuje i pozwala odpocząć od życia zawodowego”. Panią Katarzynę, na co dzień planistkę logistyk w #FPL, najbardziej w jej pasji (krawiectwie), cieszy fakt „powstawania czegoś z niczego”.

Potrzebny jest tylko kawałek materiału, maszyna i pomysł. Nic więcej nie potrzeba! – dzieli się swoimi spostrzeżeniami Pani Katarzyna.

Dla Pana Piotra, pasjonaty filmowania, największą motywacją jest możliwość zapisania ulotnych chwil:

Każdy powinien sobie zadać pytanie, czy nie jest warte uwiecznienie tego gdzie się jest w swoim życiu i gdzie było? Na pewno warto spróbować! – zachęca Pan Piotr.

PRZYRODA

Ostatnią kategorią, którą moglibyśmy wyróżnić wśród pasji naszych pracowników jest zamiłowanie do przyrody. Zarówno tej bliskiej, domowej, jak i tej odległej nawet z perspektywy planety Ziemi.

Pan Jakub, na co dzień specjalista w dziale HR, po godzinach powiększa kolekcję roślin doniczkowych. Jego pasja, podobnie jak wiele innych hobby nagrodzonych w programie, nie mogłoby się rozwijać bez wsparcia najbliższych:

W mojej pasji wspiera mnie moja dziewczyna, szczególnie przy podlewaniu. Do doniczek potrafimy wlać nawet około 9 litrów wody. – mówi Pan Jakub.

Jaki wpływ na rozwój pasji naszych pracowników mają przyznane granty?

Pan Wojtek dofinansowanie od #FreightlinerPL przeznaczył na środki ochrony osobistej, które umożliwiły mu lepsze zabezpieczenie się podczas ekstremalnych zjazdów kolarstwa górskiego Enduro MTB. Pan Paweł dzięki grantowi opłacił zakup profesjonalnego sprzętu biegowego oraz wziął udział w ultramaratonie w Górach Stołowych. Pani Agnieszka wsparcie finansowe przeznaczyła na podniesienie cukierniczych kwalifikacji, a Pan Igor, pasjonat druku 3D, postawił na zakup nowej, półprofesjonalnej drukarki.

Przykładów, jaki wpływ na rozwój pasji mają granty otrzymane w programie można by wiele wymieniać… Jedno jest pewne – biorąc udział w programie, nasi pracownicy oprócz dofinansowania dostają grono wiernych fanów, którzy trzymają za nich kciuki! 🙂

FreightlinerPL stanowią przede wszystkim ludzie, dlatego osobiste sukcesy naszych pracowników cieszą nas tak samo jak wspólnie wypracowane osiągnięcia firmy. Mamy nadzieję, że w nadchodzącym roku będziemy mogli dofinansować kolejne hobby w programie #Najsiliniejsi i #Pasja!