Wielki krok w rozwoju #FreightlinerPL! Do naszego taboru dołączyło 9 kolejnych lokomotyw! – Freightliner PL

Wielki krok w rozwoju #FreightlinerPL! Do naszego taboru dołączyło 9 kolejnych lokomotyw!

Powrót do aktualności

Dynamiczny rozwój Freightliner PL trwa! W przeciągu ostatnich kilkunastu miesięcy 2023/2024 roku do naszego taboru dołączyło pięć lokomotyw z Wielkiej Brytanii. Proces jest skomplikowany, ponieważ oprócz transportu z Wysp Brytyjskich do Polski, w naszym kraju przechodzą proces „polonizacji” czyli m.in. dostosowania do polskich przepisów. 

Nasz zespół intensywnie działa, dzięki czemu na torach w Polsce możecie spotkać już dwie pierwsze lokomotywy. Pozostałe są w przygotowaniu i już niedługo oficjalnie dołączą do floty FPL.

Lokomotywa Class 66 o numerze bocznym 66526, była pierwszą z transferowanych do Polski lokomotywą z Freightliner UK. Wiąże się z nią wyjątkowa historia. W Wielkiej Brytanii nosiła imię Steve’a „George’a” Dunna

Steve Dunn zginął 23 lata temu w największej katastrofie kolejowej XXI w. w Wielkiej Brytanii – w #GreatHeck, w pobliżu Selby w hrabstwie North Yorkshire 28.02.2001 r. Pociąg pasażerski InterCity 225 prowadzony przez Great North Eastern Railway z Newcastle do Londynu zderzył się z samochodem osobowym Land Rover Defender, wykoleił się i uderzył z prędkością 142 km/h w pociąg towarowy Freightliner prowadzony przez lokomotywę Class 66 nr 66521 z Immingham do Ferrybridge, jadący w przeciwnym kierunku z prędkością 87 km/h. Zginęło 10 osób, w tym maszyniści obu pociągów, 82 osoby zostały poważnie ranne.

Kiedy dowiedzieliśmy się, że transferowany do Polski Class66 nosi imię Steve’a „George’a” Dunna podjęliśmy decyzję o umieszczeniu na niej replik oryginalnych tablic upamiętniających Georga, jednej w języku angielskim i jednej w języku polskim. Natomiast oryginały zostały zdemontowane przed polonizacją i trafią do National Railway Museum i terminala Freightliner w Ferrybridge.

W marcu 2024 roku po uzyskaniu wszystkich zatwierdzeń od Urzędu Transportu Kolejowego, Class 66 „George” o nadanym numerze bocznym 66021 rozpoczął swój nowy rozdział w historii europejskiej kolei i wyruszył na polskie tory w barwach Freightliner PL. George jest kolejną lokomotywą we flocie FPL upamiętniającą wyjątkowe osoby.

Lokomotywa Class 66526 dotarła do Polski w październiku. Jej transport wzbudził wiele emocji wśród naszych obserwatorów.

Forma transportu lokomotyw z Wielkiej Brytanii do Polski jest związana zarówno z jego kosztami i możliwościami firm transportowych, jak i obowiązującymi przepisami prawnymi w kwestii systemów bezpieczeństwa obowiązujących na terenie różnych państw przejazdu. Transport naszej pierwszej lokomotywy odbył się w następujący sposób:

  1. Transport na szynach do miejsca załadunku na prom w Wielkiej Brytanii
  2.  Transport kołowy na platformie dotyczy przejazdu lokomotywy drogą morską (jakoś trzeba załadować lokomotywę na prom i później rozładować)
  3. Transport na szynach po rozładunku z promu do miejsca docelowego

 

Kolejne 4 lokomotywy Class66 dotarły do Polski między styczniem a majem. Trzecia z dostarczonych lokomotyw o nr bocznym 66024 została oddana do ruchu 19 czerwca 2024 r. Pozostałe są jeszcze na różnych etapach  prac przystosowawczych oraz w procesie uzyskania niezbędnych dopuszczeń formalnych.

20.06.2024 r.

Kolejną lokomotywą, która dołączy do naszej floty będzie lokomotywa Class 66955, która w Polsce będzie miała nadany numer 66024. To trzecia maszyna, która przybyła do Polski z Wielkiej Brytanii, a jej proces polonizacji jest już finalizowany.

Pozostałe dwie lokomotywy Class 66 z Wielkiej Brytanii dotarły do Polski na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2024. 

Oprócz polonizowanych lokomotyw Class 66 do naszego taboru w ostatnich miesiącach dołączyły 3 Vectrony i kolejna lokomotywa Class 66 o numerze bocznym 29007 operująca wyłącznie na terenie Niemiec.

Niech te nowe #Najsilniejsze nabytki służą nam dobrze i bezpiecznie!

Dołącz do nas i stań się jednym z #Najsilniejszych! https://najsilniejsi.pl/rekrutacja/#oferty